Stewardzi w Formule 1

Od 1950 roku do 2006 roku, trzech stewardów pełniło rolę arbitrów wyścigu. Byli oni sędziami, którzy w przypadku pojawienia się jakiegokolwiek konfliktu, wsłuchiwali się w argumenty obu stron i podejmowali decyzję o tym, czy i komu należy nałożyć karę oraz sankcję.

Aby możliwe było zachowanie maksymalnej bezstronności, do każdego wyścigu zostali przydzielani inni stewardzi. Dwóch zawsze nominowanych było przez FIA i byli oni wybierani spośród osób legitymujących się super licencją stewarda.

Trzeci sędzia wyścigu typowany był przez National Sporting Authority, organizację sportową kraju, w którym odbywał się dany wyścig. Stewardzi typowani przez FIA zawsze pochodzili z innych krajów, niż ten, w którym odbywał się dany wyścig.

Mieli oni możliwość nakładania na zawodników sankcji zgodnych z Międzynarodowym Kodeksem Sportowym, a ponadto w szczególnych przypadkach mieli możliwość powołania zawodnika do stawienia się przed Światową Radą Sportów Motorowych. Od 2006 roku, zgodnie z decyzją FIA zostały zmienione zasady arbitrażu podczas wyścigów Formuły 1.

Od tego momentu wybierany jest wyłącznie jeden steward, którego zadaniem jest kontrolowanie sytuacji na torach podczas całego sezonu wyścigów.