Sztuczki producentów sprzętu audio

Jeśli szukasz dobrego sprzętu muzycznego, powinieneś się szykować na wydatek przynajmniej kilkuset złotych. Dotyczy to…

Jeśli szukasz dobrego sprzętu muzycznego, powinieneś się szykować na wydatek przynajmniej kilkuset złotych. Dotyczy to zarówno głośników, gdzie dobre kolumny można kupić od 600 zł, jaki i słuchawek – tutaj za ok 200 zł można mówić o sprzęcie dobrej jakości (choć oczywiście jest to subiektywna ocena). Jeżeli sądziłeś, że można kupić jakościowe urządzenia audio taniej, nic dziwnego.

Producenci sprzętów muzycznych często stosują marketingowe sztuki, które działają na osoby nie znające się na branży audio. Jednym z popularnych chwytów jest dorabianie do głośników małej membrany. To imitacja tzw.

gwizdka w dobrych głośnikach. Normalnie mała membrana produkuje wysokie tony, a w tanich głośnikach jest wykonana z plastiku i stanowi jedynie bezużyteczną ozdobę. Inny znany chwyt to opis zakresu produkowanego dźwięku.

Zwykle obejmuje on od 20 do 20000 Hz. Niestety, tak naprawdę nawet dobre głośnik często produkują bas od 60 albo i 90 Hz w górę, podobnie jak wysokie tony rzadko sięgają aż 20000 Hz. A cóż dopiero tania konkurencja?.